Değerli arkadaşlar, 1939′da Türk Silahlı Kuvvetleri İngiltere’den 4 denizaltı ve 4 muhrip sipariş etmişti. 23 Haziran 1941, TSK’nın siparişlerini teslim almak üzere Refah Şilebi Mersin’den hareket etti. 2. Dünya Savaşı’nda tarafsız olduğumuzdan dolayı, şilebin bordalarına ve güvertesine Türk Sancağı Bandajı yapılıp reflektörlerle aydınlatılmıştı. Şilep’in Mersin’den ayrıldıktan 5 saat sonra saat 22.30 civarında kimliği belirlenemeyen bir gemi tarafından atılan torpidoyla vuruldu. Şilebin elektrik makineleri ve telsizi tamamen kullanılamaz hale geldi. Kurtarma filikaları su kaçırdığından ancak birisi kullanılabildi. 4 saat kadar su üzerinde kalan Refah Şilebi tamamen battı. Facia yerinden sağlam kalan tek kurtarma filikasıyla birlikte 28 kişi kurtarılabildi. Kurtulanlar 36 saat sonra Karataş mevkine çıkarak geminin battığını bildirdiler.
Türkiye olayı ancak 36 saat sonra öğrenebilmişti. Kazanın olduğu bölgeye gönderilen uçak ve gemilerle yapılan kurtarma ve araştırma faaliyetleri sonucunda, olaydan 72 saat sonra bir denizci daha sağ olarak kurtarılabildi. Faciada, 15 Deniz Subayı, 16 Hava Öğrencisi, 48 Denizaltı Astsubayı, 63 Deniz Eri ve 25 Gemi Mürettebatı olmak üzere 167 Denizci hayatını kaybetti. Faciadan kurtulan denizcilerin anlattıklarından sonra; Denizaltı Filotilla Gv. Yrb. Zeki Işın ile Gemi Süvarisi İzzet Dalgakıran, gemiyi terk etme teşebbüsünde bulunmayarak diğer 165 askerimizle birlikte şehit oldular. Bu facianın sorumluları tam netleşmese de en bariz gösterge, Teğmen Dal Pozzo Corrado’nun komutasındaki R. SMG ONDINA adlı İtalyan denizaltısı olduğu yönündedir.
Olay hakkında eklemek istediğiniz veya beni düzeltmek isterseniz yorum kısmında belirtirseniz sevinirim.